hf1

Newborn nappy advice :-) Tots bots?

My avatar
Velvetsteph
Cloth Nappy Clanger
Cloth Nappy Clanger

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby Velvetsteph » Fri Sep 18, 2009 2:57 pm

Depending on the size of your baby tots size1 are quite big on a newborn - especially one under around 8lbs really...
Grace was 6lbs8oz and best fit on her were bimbles and XS thirsties to start with
BUT they outgrow the tiny nappies so quick and Grace still fits the size1tots now even though she's out of all her small nappies...

My avatar
zippie-purple-monkey
Sucker for Cloth Nappies
Sucker for Cloth Nappies

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby zippie-purple-monkey » Fri Sep 18, 2009 4:24 pm

Thx all, much appreciated.
Bump is predicted at being 9lbs (hopefully they're wrong lol), so FC the tots will work for us!

Have bought 30 cotton nippa rainbows nappies for £65 inc postage, so looking forward to receiving those!! By the time bump is out-peeing the tots, Lyra will have outgrown the sandy's the bump can use those, then next yr no3 can use the tots lol. Thats the plan anyway - hopefully it'll pan out that way! lol

I just hope that if bump is a boy (which I think he is), he'll forgive me for putting him in pink and lilac nappies lmao - tho to make up for it we have blue, yellow & green!

My avatar
*tinkerbellarella*
Cloth Nappy Passionata
Cloth Nappy Passionata

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby *tinkerbellarella* » Sat Sep 19, 2009 8:26 pm

hehe we have tots bots, and they r my fav's apart from my beloved bedbugs! i find them better if u do a boy fold on the booster inside, fold over the booster twice and place with winky down (i forgot once and he had a wet tummy!) and nippa in place and they r fab imo. in fact i prefer these anyday to my bumgenius, which i loathe and want to sell. i have bought some bamboo boosters, which i lay on top the booster b4 i double fold it and it works well. fleece wraps r fab with them too i think. i got some lilac tb's and Taliesin doesn't care, we put them with a yellow polka wrap and they're cool. got a pink bg which my oh moans about, but then that's just him, it's the zinnia one, dark pink, love it with a lime green t!hehe got some fluffles and easyfit too although not loving the easyfit so far. and yes a total bargain u had there, i'd have snapped it up :-)

My avatar
zippie-purple-monkey
Sucker for Cloth Nappies
Sucker for Cloth Nappies

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby zippie-purple-monkey » Sun Sep 20, 2009 8:10 pm

Thx hun - and for the boy fold tip... never even thought about folding it differently if bump is a boy lol. I can't wait to get them and start washing and fluffing them up!!!!

My avatar
*tinkerbellarella*
Cloth Nappy Passionata
Cloth Nappy Passionata

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby *tinkerbellarella* » Sun Sep 20, 2009 8:42 pm

no probs hun :-) hope all goes well, and that u find the nappies work for you. we tried a mother ease wrap last night with little man and found them good too so worth noting :-)

My avatar
zippie-purple-monkey
Sucker for Cloth Nappies
Sucker for Cloth Nappies

Re: Newborn nappy advice :-) Tots bots?

Postby zippie-purple-monkey » Sun Sep 20, 2009 8:46 pm

Ohh great tip! Will be handy to get a couple in.
I hope to use wool eventually but will have to wait to see what size he/she is lol

Previous

Return to Cloth Nappy Chat